(Blog 1) Tanzania

5 januari 2019 - Arusha, Tanzania

Hoi allemaal,

Even een berichtje van Marcel. Gisteren vertrokken naar Arusha (Tanzania) voor -wat ik hoop- een spannende, inspirerende, leerzame en bijzondere reis. Ik ga als vrijwilliger werken ("volunteering professional") via Projects Abroad als Loan Officer voor Microkredieten. Dit betekent dat ik bedrijfjes ga ondersteunen (kleine ondernemingen gerund door vrouwen) met de financiering, training, coaching en het begeleiden van bestaande projecten. Je moet hierbij denken aan vrouwen met een winkeltje, klein handelsbedrijf of ambacht. In een andere blog zal ik meer vertellen over mijn werkzaamheden. Voor de periode van 1 maand ga ik wonen in een gastgezin in Arusha!

Na aankomst op Kilimanjaro airport (mooie herinneringen aan 2014 toen ik de Kilimanjaro beklom!) opgehaald door iemand van Projects Abroad en nu even weekend in hotel om te wennen aan het land. Het is hier erg druk en warm en vanmorgen hoorde ik al vroeg de tropische vogels fluiten... het is hier zomer en 30 graden! Deze ochtend ga ik lekker wandelen en de stad Arusha ontdekken. Eerst even een sim-kaartje regelen en locale koffietent zoeken :-) heb zo'n zin in mijn avontuur!

352ec6dd-5059-4990-9cd9-ace70194dd5e

IMG_0988